Wednesday, November 25, 2009

hidayah Mu ku pohon



aku ni agk keras hati org nye..
sekali aku dh percayakn sesuatu,dtglah ape org lain kta pn, aku ttp dgn kptsn ku..
melainkn dr aku sdr yg jumpe kebenarannya..

buktinya, ape yg berlaku pd msa ni..
biar seribu org pn kta cm tu cm ni (bnda yg krg baik) psl kwn ku yg sorg ni,
aku ttp +ve, yakin dgn drku yg kwn aku ni ttp org yg baik,
ttp dpt jd org yg lbh baik..
biar org lain kta x, tp aku ttp jge kta ye..

n dtakdirkn br2 ni, suatu mlm, aku dpt tau sesuatu, yg bnr2 bgku -ve ttg kwn ku yg sorg ni..
huhu
shgga btl2 buat aku terkejut bsr..
dn jge tergugat pendirianku..
huhu
btkn aku terpk blk, btl ke pendirianku? slh ke aku percayakn dia, atau mgkn ni satu ujian utk menguji keikhlasan hatiku dlm ikatan persaudaraan ni..
huhu..wallahua'lam..

tp, hati kecilku ttp membisikkn sdkt hrpn utkku..
tp, aku x pasti, adkh aku d jln yg bnr? huhu..

stp insan melakukan kslhn n harus diberi peluang..
begitu jgk dgnnya..
sbb dia jgk sorg manusia..
dn aku jgk manusia..
seakn drku x ptt menghukumnya..
huhu
ya Allah..
beriknlah taufik dn hidayahMu pdnya..

1 comment:

  1. setiap orang ade kelebihan dan kekurangan...
    jgnlah shbt kita ade kekurangan, kita memutuskan silaturrahim dgnnya... same2 la kita b'doa moga shbt kita sentiasa dlm keredhaanNya.

    madi, walaupon kita jrg b'temu, moga ukhwah antara kita x kan t'putus ea. insyaallah... ^_^

    ReplyDelete