Tuesday, August 17, 2010

keampunan

Sudah seminggu ramadhan bertamu,
sgt sekejap!
terasa br semalam 1st day puasa..huhu
aims aku utk ramadhan ini msh lg x capai konsistennya..huhu
sggh, aku ingin jd sorg hamba Allah yg bnr2 mengESAkn Nya..

my aims:
1. solat diawal waktu, tak lbh dr 15 mnt dr azan
2. tadabbur quran at least 100 ayat sehari
3. solat malam x tggl
4. be on time

moga2 aku berusaha lg..konsisten!

Doa yg diajarkan Nabi saw kpd isterinya, Ummul Mukminin Aisyah r.ha - memohon keampunan mengatasi doa2 keperluan dunia yg lain..

"Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Pengampun, suka mengampuni maka ampunilah aku." (Riwayat Abu Daud)
"Ya Allah, aku memohon drpdMu keredhaanMu dn syurga, dan aku memohon perlindungan Mu drpd kemurkaan Mu dan drpd azab neraka." (Riwayat al Tarmizi)

ya Allah, bantulah hamba Mu ini..
ampunkan lah dosa2ku ya Allah..

No comments:

Post a Comment