Wednesday, October 19, 2011

tiada apa-apa,sekadar mencoret rasa.

bismillah..walhamdulillah.

seakan sudah menjadi ketagihan, ingin membuka blog ini selalu..huhu.ntah papela diri ini. ingin mencoret sedikit sbnyk ttg kehidupan, agar tenang jua dpt dirasai..

Ya Allah.

pantas sggh peredaran zaman. zaman ini zaman IT, zaman akan dtg, zaman ape ye?huhu.
tak dpt dibayangkn bagaimana anak2 zaman akn datang berkomunikasi.
masa tu, dapat ke sy sbg seorang insan yg kerdil menjaga mereka sebaiknya? tertanya2 hati.

teringat pada anak arwah k.diyana nordin (al fatihah utk arwah).anaknya br berusia 4 bulan.masya Allah..tak dpt nk dibayangkn keadaan anak yatim itu. namun, aku percaya pd janji Allah, Dia pasti akn menjaga hamba-hamba yg menjagaNya.

Ya Allah.

aku sekarang tak dapat mengubah masa laluku, dan aku sekarang tidak mengetahui apa yang akan berlaku pada masa hadapanku, utk itu, mengapa aku harus meratapi masa laluku dan khuwatir pada masa hadapanku?

teringat pada kata-kata itu, persis inilah. kata-kata ini menasihati, agar aku menghargai masa yg ku punyai sekarang ini, memanfaatkn demi kebaikan ku, jangan terlalu dikuasai oleh rasa yg tidak membawa apa2 erti.huhu.

Ya Allah.

tidak sabar. menghitung hari utk aidiladha nanti..tp, tiket ngak dicari lg..huhu, 'maknga' org ganu kate..ish3, madihah2..moga ada rezki utkku Ya Allah, ameen.

No comments:

Post a Comment