Thursday, February 11, 2010

hikmah

"Semakin sayang Allah kepada kita,
semakin diuji iman kita kepadaNya.
Namun dirawatNya dengan sebaik-baik penawar iaitu ketenangan pada hati."

manusia sentiasa mencari2 hikmah dlm stp yg berlaku,
tp hakikatnya,
hanya Allah yg Maha Mengetahui hikmah sbnr d sebalik stp kejadian..

ya Allah,
dlm khdpnku yg singkat ini,
Kau berikan lah aku kekuatan utk menghadapi ujianMu..
Kau tunjukkn lah aku jln ya Allah..

aku takut..
andai lgkh yg ku aturkn, sbbkn aku mkn jauh drMu..

ya Allah,
jgn biarkn nasib kami ditentukn oleh dr kami sdr,
walaupun sekadar sekelip mata,
atau kadar masa yg lbh pendek dr itu..

"Tuhan yang telah menciptakan aku,maka Dialah yang menunjukkan hidayah kepadaku,dan Tuhanku yang Dia memberi makanan dan minum kepadaku dan apabila aku sakit Dialah yang menyembuhkan aku ,dan yang akan mematikan aku kemudian akan menghidupkan aku (kembali),dan yang amat ku inginkan akan mengampuni keslahanku pada hari kiamat" (Surah As-Syu'ra:Ayat 78-82)

cukuplah Allah bagiku..

No comments:

Post a Comment