Tuesday, December 14, 2010

tiada kata lebih indah melainkan saatku mengadu padaMu

bismillahirrahmanirrahim,

ya Allah, berikanlah kekuatan kepada hambaMu ini..
ya Allah, berikanlah kekuatan kepada hamba2Mu disekelilingku, sahabat2 ku ya Allah.

hari ni,
diriku suke dgn permulaan hari ini,
saat mengadu pdMu Tuhanku, terlalu manis dikenang..
mohon Engkau rahmati kami ya Allah

setelah berlalu alunan al Quran,
ku relakn diri masuk ke alam mimpi,
sedar2, oh 8pg!

ape plan ku hr ni?
1. nk bg buah tgn kt sv ku
2. nk renew buku lib (alahai, udah berlalu 6 hr, 1.20sen 1 ye! huhu)
3. basuh baju
4. bt report and chap 1
5. reply email

hujan pg, anugerah kesejukan, keheningan dn kedamaian..
ok, start bt skt2 chap 1.. adoi, dok leh nk fokus lak
sambung report la plak.. heh, dok paham, mende la aku tulis ni, adeh

hai, kejapnye masa, kul 10.30 dh?
gosok baju la, g jumpa sr.nurlin la gini.
nekad! dlm hati, Tuhan, segannyeee...

dekat KOM. mundar mandir sorg diri dkt level 5, rsa2 sr.nurlin ade je. ok2 sat2, pe aku nk tnya sr ni..hehe, ingat mulla2..oh, ye2! tgk2, sr tgh on call. ok, jap2 tunggu sebentar ye diri.

ok, dh selesai.
assalamualaikum sr., nk tnya sr pasal research. skt je? bla bla bla (ringkasnye, age detection ke, age diagnosis?hmm.)
tp, sian sgt kt sr., mesti tergendala byk keje sr. sbbkn nk cari jwpnku itu..huhu
akhirnya, temukan juga. alhamdulillah.
dn, ku akhiri pertemuanku, "sr., mak sy ada kirim skt ni.."
"wah, ape ni, tau2 je sy mengidam! time kasih, kim slm kt mak awk ye..:)"
begitulah, dn kedengaran sv ku btau kt suaminya di situ, "madihah, her mother kirim buah"
dgn nada gembira..

moral: aku sgt2 bahagia! 1st time bg kt lecturer sdr begitu, cukup aku dgr perkataan2 itu sdr dr beliau, buat aku sgt bahagia. aku rasa lgkap!

ya Allah, begitu byk rahmat yg telah Engkau berikan pd hambaMu ini. adakah aku termasuk dlm hambaMu yg bersyukur..ya Allah T.T inginku mengadu lg pdMu..ya Allah..tolonglah hambaMu ini, kuatkn semangatku
ya Allah..ya Sami' ya Basir, Ya Allah, Ya Rahman, Ya Ghaffar, ampunkanlah dosa2 hambaMu ini..ameen.

No comments:

Post a Comment