Wednesday, July 27, 2011

berusaha untuk menghampiriMu

bismillahirrahmanirrahim..

berusaha berlaku jujur pada diri.

Ya Allah. hati ini rindu untuk bermuajat pdMu di sepertiga malam. hati ini ingin benar bangun melaksanakan qiam di malam hari dgn penuh istiqamah. tp hakikatnya, hati ini lemah Ya Allah. lemah untuk bangun tunduk dn sujud padaMu. Allahu Rabbi.

Ya Allah. dalam kehidupanku sekarang ini.. penuh dgn liku2 yg baru. dn aku sgt2 lemah untuk berhadapan dgn semua ini Ya Rabbi. aku mahukan ketenangan lalu aku mencari insan lebih dari aku mencariMu. aku mengharapkan rahmatMu namun tidak berusaha sedaya upayaku untuk meraih kasih sayangMu. Maha Suci Engkau Ya Allah. Maha Pengasih Maha Penyayang.

Ya Allah. dalam kehidupanku yg lalu, terlalu byk aku meragui harga kehidupan. kerana itu aku byk kehilangan. aku tidak mahu ragu2 lg Ya Allah. aku ingin pasti dgn tindakan ku, aku ingin pasti dgn peganganku. Ya Allah, jangan Kau biarkn aku menentukan hidupku walau sekelip mata cuma. bantulah hambaMu ini Ya Allah.

dikesempatan yg ada ini, aku ingin meluahkan segala yg terbuku dihati, agar dgn ini aku bisa tenang kembali. kembali padaMu Y Rabbi. aku ingin meraih kasih sayangMu. aku ingin merasa betapa dekatnya aku padaMu. Ya Rabbi, aku ingin sekali merasa cinta untuk bertemu dgnmu. terlalu lemah imanku ini Ya Rabb. bantulah hambaMu..lahirkanlah keikhlasan hati ini dgn sebenar-benar keikhlasan agar dgn keikhlasan yg sedikit ini mampu untuk menjadi penolongku di akhirat kelak.

Ya Allah. setiap insan pasti akn bertemu dgnmu. dn aku tidak terkecuali. masanya telah Engkau tentukn. semakin hari, ku rasakan masa itu makin mendekat, entah berapa tahun, bulan, hari, waktu, saat atau ketika yg masih berbaki untukku di dunia ini. Ya Allah, bagaimana dgn persiapnku untuk menghadapi waktu itu..huhu, sedikit sekali aku menaburkan sahamku untuk kehidupan sana. seringkali ku teringat, kematian itu berada di anatara dua solatku. dn sungguh aku merasa takut untuk berhadapan dgnMu Rabbi.




we will not go down, in the night without the fight!

No comments:

Post a Comment